apapajelah

life is just black & white

March 01, 2006

Minyak oh minyak...

naik lagi 30 sen; aku dok lepas dinner smbil borak2 ngan kwn2. 1 hr before 12 mlm tu, ma fren SMS..."minyak naik lagi 30 sen". aku dgn tak caya nye trus balas balik. "mana ada naik smpai 30 sen,kalu 3, 5 or 6 sen tu ada la...". dia senyap. lepas borak2 semua split. aku drive ke rumah/kedai kwn aku td, dia kuar pi beli roti. 5 min later dia balik. "aku dapat info dari org besar la.." kata ma fren. aku pon trus call fren yg jaga Northen Region utk Petronas. Confirm! naik lagi 30 sen. Aku start menyumpah-ranah kerajaan #&%@?^%$)(*&$#^%#... etc. Padan muka rakyar malaysia, terutama pasa sapa2 yg undi menaikkan kerajaan hari ni. undi lagi... undi lagi... undi lagi. cam sial dorang ni. bila nak insaf??? :P


photo credits: www.kuwaitphotolab.com/.../twin_2malaysia.jpg

6 Comments:

At 9:25 pm , Anonymous Anonymous said...

aku isik minyak rm20 dpt sepluh liter je. dem!

 
At 1:20 am , Blogger MAS RADEN@SSUKUR said...

anda udah di link sama saya. 73

 
At 11:06 am , Blogger budd said...

tq Pak Syukur kerana sudi singgah di blog saya ni.

 
At 6:13 pm , Anonymous Anonymous said...

dengar cerita ore BN dapat minyak subsidi hihihihihihih......
untung lerr pangkah dieee....

 
At 1:32 pm , Blogger MAT_TERTIPU said...

Kawe kalau nok pakoh BN pun...sore jah kawe nok pakoh..........> Dr. Mashitah! :)
Tapi gak, hard luck for me sebab dio doh jadik bini ore.;).

 
At 2:39 pm , Blogger budd said...

isk mat ni.... tp Dr tuh memang cunggg! :))

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home