apapajelah

life is just black & white

January 17, 2006

TX-high power



last nite dok try2 my ribbon antenna. Tx punya Tx my rig kasi bunyi itu mcm org koyak kertas jugak. I dono why, but the sound actually been sounding for quite sum-times. Scared me man! nape huh? I'm using ICOM IC-2100. TX hi-pwr je sound makin kuat, tapi kejap je, pas tuh dia ilang le. until kita lepas PTT & Tx balik, dia bunyi semula. cuma gua hope jgn pi BLOW rig gua dah. Ada sen kalu... nak je gua beli ICOM IC-2200H. I don't go heavy, just normal QSO activity.

CQCQ any station?

pic credit; http://www.icom.co.jp/world/products/amateur/index.htm

2 Comments:

At 1:43 pm , Blogger MAT_TERTIPU said...

ICOM is the chosen one..
and ICOM is also my brand hehehe

and please....
Don't leave home without it. :)

 
At 2:33 pm , Blogger budd said...

sure dude!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home