apapajelah

life is just black & white

December 24, 2006

kampung boy

aku budak kampung, asal kampung, still ada kampung & ibubapa aku still kat kampung, wpun kampung tuh sebenarnya dekat jugak ngan town, tapi it still kampung. love to live in kampung. still banyak pokok-pokok, eventhou sawah padi dah jadi residential area :(

so sebagai org kampung ayah aku mmg suka pelihara lembu. 1, 2 or 3 ekor... tgk mood la dia nak pelihara. normally utk stock korban Raya Haji. Ayah aku biasanya akan share dgn kwn dia beli lembu tuh or kadang2 dia beli sendiri. now Raya Haji dah dekat. lembu ada sekor. tapi... bapak aku uzur, dia dah tua. so sapa nak take over jaga lembu nih?



baru-baru nih masa aku balik umah ziarah ayah aku, then bila masa aku nak kuar dari sana aku tgk Ayeen (anak buah aku) dok pakai kasut boot getah ayah aku punya. aku tanya Alang (anak buah aku jgak)... "Ayeen nak gi mano tuh?". Alang kata..."Nak wat kuar lembu". aku tekezutt... boleh ke budak tuh handle lembu? sedangkan aku pon takut hehehe.... Ayeen tuh sekolah darjah 6.

cut the story short. masa aku nak naik kereta, aku tgk Ayeen pi heret lembu tuh... siap membebel2 marah kat lembu tu lg, ntah apa la dia dok bebel tuh, mcm ayah aku jugak...

hmmm... nasib baik ada Ayeen.

2 Comments:

At 12:59 pm , Blogger MAT_TERTIPU said...

hai budd...

lamer benau nko menghilang. Cakap pasal lembu nih, budd.. aku ade satu soklan.

Soklan: Dalam banyak2 lembu kat Mesia nih, lembu jenis manekah yang paling orang dok cari?

Jawapan:....................

(Peringatan: Jangan buka kertas soalan sebelum dibenarkan berbuat demikian)

p.s

Resolution taun baru nko?
Bagi aku, aku ingat taun ni aku nak tukau moto. naik tarap dari kapcai pada BMW 1100 cc.

:)

 
At 12:19 pm , Anonymous Anonymous said...

Makan lembu sedap ape....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home